Terug naar resultaten
Leids Universitair Medisch Centrum

Leids Universitair Medisch Centrum

Leids Universitair Medisch Centrum uit Leiden helpt jou met het bereiken van een gezond gewicht. Leids Universitair Medisch Centrum is een praktijk die professionele begeleiding biedt bij geselecteerde afvalmethodieken.

Focus

Begeleiding naar een gezond gewicht bij medische klachten
Begeleiding van gezonde mensen met gewichtsproblemen
Voeding & Diëtetiek

Geassocieerd met

Leids Universitair Medisch Centrum Reviews

4.1
342 beoordelingen
Wij hadden op 21 december afspraken staan voor onze dochters. Vervolgens worden wij 2 dagen van te voren gebeld dat het helaas niet door kan gaan omdat de chirurg op vakantie is. Vervolgens krijgen we te horen dat ze niet eerder plek hebben dan 21 feb (2 maanden later!). Uiteindelijk heb je geen keuze, maar we kregen op 24 december te horen dat het april wor... Meer weergeven »
Wij hadden op 21 december afspraken staan voor onze dochters. Vervolgens worden wij 2 dagen van te voren gebeld dat het helaas niet door kan gaan omdat de chirurg op vakantie is. Vervolgens krijgen we te horen dat ze niet eerder plek hebben dan 21 feb (2 maanden later!). Uiteindelijk heb je geen keuze, maar we kregen op 24 december te horen dat het april wordt zonder overleg!? Inmiddels 4 maanden verder! Wij gaan nu kijken voor alternatieve maar jullie kunnen zo niet werken.

Ik snap dat een afspraak soms vanwege omstandigheden niet door kan gaan en daar hebben we ook begrip voor. Maar vervolgens afspraken zonder overleg verplaatsen en 4 maanden later kan echt niet.

Ik hoop dat jullie in de toekomst voor andere patiënten dit beter oplossen

Update: na aanleiding van mail en telefonisch contact goed opgelost Minder weergeven »
Johan Neven
4 maart 2024 11:11
Wegens een bacteriële infectie in de nekwervel ben ik opgenomen op woensdag ochtend de 8ste november in het Lumc. De uitvoerende Chirurg legt van te voren uit wat zijn ideeën zijn over wat de beste optie voor operatie is en heeft naar mijn mening zijn werk naar behoren uitgevoerd, over de operatie ben ik dan ook zeer content. Echter de nazorg op afdeling 1... Meer weergeven »
Wegens een bacteriële infectie in de nekwervel ben ik opgenomen op woensdag ochtend de 8ste november in het Lumc. De uitvoerende Chirurg legt van te voren uit wat zijn ideeën zijn over wat de beste optie voor operatie is en heeft naar mijn mening zijn werk naar behoren uitgevoerd, over de operatie ben ik dan ook zeer content. Echter de nazorg op afdeling 11 laat te wensen over. De dames van de afdeling hebben een uitvoerende taak en dat is dan ook het enige dat ze dan ook uitvoeren. Na hun uitvoerende taak zitten ze weer op hun krent en lachten dan wat af achter het glas. Een beetje service was er niet bij zoals het vragen cq brengen van een bekertje water bv. Als ik er om vroeg dan kreeg ik als antwoord dat ik makkelijk zelf kon lopen. Echter was dit niet het geval, ten eerste ik was herstellende, ik had net een drain langs mijn slokdarm, en ten tweede ik had de narcose nog in mijn lichaam. Daarentegen waren er wel 2 oudere collega’s die hun vak wel verstonden. Vrijdag de 10de november ben ik overgeplaatst naar Spaarne gasthuis Haarlem zuid waar ik tot de 23ste november heb gelegen. De nazorg en behulpzaamheid is hier op afdeling 6 neurologie uitmuntend. En krijgt dan ook 5 🌟🌟🌟🌟🌟 Minder weergeven »
Marcel Roose
13 februari 2024 15:03
Heel slecht ervaring tot nu toe. Specialisten zijn heel goed maar verder als je belt dan is de afdeling gesloten na 12 uur, als je wachtijden te horen willen weten dan weet niemand wat van. Via mijn Lumc kunt u geen email consult krijgen of een email sturen naar de destreffend persoon. Er is niemand aan de desbtreffende balie die kan helpen en ze zijn echt n... Meer weergeven »
Heel slecht ervaring tot nu toe. Specialisten zijn heel goed maar verder als je belt dan is de afdeling gesloten na 12 uur, als je wachtijden te horen willen weten dan weet niemand wat van. Via mijn Lumc kunt u geen email consult krijgen of een email sturen naar de destreffend persoon. Er is niemand aan de desbtreffende balie die kan helpen en ze zijn echt niet behulpzaam . Lumc app werkt niet. Je bent helemaal afhankelijk van geluk, er is geen mogelijkheid uberhaubt informatie te krijgen. Het ziekenhuis ziet er heel organiseerd uit maar dan voor de mensen die daar werkt. Het patient staat in de kou. Minder weergeven »
Lisa
13 februari 2024 15:03
De systeemwereld van het LUMC. Klantonvriendelijkheid is hun kwaliteit: afspraken verzetten zonder overleg en twee maanden wachten op een afspraak. Dan weer vanaf een bepaald tijdstip gebeld kunnen worden en niet gebeld worden. Zelf bellen en excuses krijgen en dan weer een middag wachten omdat je gebeld zal worden. Maar nee hoor weer niet gebeld worden. Een... Meer weergeven »
De systeemwereld van het LUMC. Klantonvriendelijkheid is hun kwaliteit: afspraken verzetten zonder overleg en twee maanden wachten op een afspraak. Dan weer vanaf een bepaald tijdstip gebeld kunnen worden en niet gebeld worden. Zelf bellen en excuses krijgen en dan weer een middag wachten omdat je gebeld zal worden. Maar nee hoor weer niet gebeld worden. Een klacht indienen over dit klantonvriendelijke systeem en dan bericht krijgen dat daar de klachtencommissie niet voor is en dat je maar weer moet gaan bellen met de afdeling. Dit betreft de afdeling gynaecologie. Ik bedank ervoor om zo behandeld te worden. Minder weergeven »
Jik Dok
6 januari 2024 21:09
Wij hadden op 21 december afspraken staan voor onze dochters. Vervolgens worden wij 2 dagen van te voren gebeld dat het helaas niet door kan gaan omdat de chirurg op vakantie is. Vervolgens krijgen we te horen dat ze niet eerder plek hebben dan 21 feb (2 maanden later!). Uiteindelijk heb je geen keuze, maar we kregen op 24 december te horen dat het april wor... Meer weergeven »
Wij hadden op 21 december afspraken staan voor onze dochters. Vervolgens worden wij 2 dagen van te voren gebeld dat het helaas niet door kan gaan omdat de chirurg op vakantie is. Vervolgens krijgen we te horen dat ze niet eerder plek hebben dan 21 feb (2 maanden later!). Uiteindelijk heb je geen keuze, maar we kregen op 24 december te horen dat het april wordt zonder overleg!? Inmiddels 4 maanden verder! Wij gaan nu kijken voor alternatieve maar jullie kunnen zo niet werken.

Ik snap dat een afspraak soms vanwege omstandigheden niet door kan gaan en daar hebben we ook begrip voor. Maar vervolgens afspraken zonder overleg verplaatsen en 4 maanden later kan echt niet.

Ik hoop dat jullie in de toekomst voor andere patiënten dit beter oplossen Minder weergeven »
Johan Neven
27 december 2023 08:08
Ik ben nu in dit ziekenhuis. Ik reed door het stoplicht en het werd groen. Een auto kwam met grote snelheid aanrijden en raakte mij De artsen waren erg aardig voor mij, ik ben ze heel erg dankbaar
Mohammed Othman
21 december 2023 20:08
Wegens een bacteriële infectie in de nekwervel ben ik opgenomen op woensdag ochtend de 8ste november in het Lumc. De uitvoerende Chirurg legt van te voren uit wat zijn ideeën zijn over wat de beste optie voor operatie is en heeft naar mijn mening zijn werk naar behoren uitgevoerd, over de operatie ben ik dan ook zeer content. Echter de nazorg op afdeling 1... Meer weergeven »
Wegens een bacteriële infectie in de nekwervel ben ik opgenomen op woensdag ochtend de 8ste november in het Lumc. De uitvoerende Chirurg legt van te voren uit wat zijn ideeën zijn over wat de beste optie voor operatie is en heeft naar mijn mening zijn werk naar behoren uitgevoerd, over de operatie ben ik dan ook zeer content. Echter de nazorg op afdeling 11 laat te wensen over. De dames van de afdeling hebben een uitvoerende taak en dat is dan ook het enige dat ze dan ook uitvoeren. Na hun uitvoerende taak zitten ze weer op hun krent en lachten dan wat af achter het glas. Een beetje service was er niet bij zoals het vragen cq brengen van een bekertje water bv. Als ik er om vroeg dan kreeg ik als antwoord dat ik makkelijk zelf kon lopen. Echter was dit niet het geval, ten eerste ik was herstellende, ik had net een drain langs mijn slokdarm, en ten tweede ik had de narcose nog in mijn lichaam. Daarentegen waren er wel 2 oudere collega’s die hun vak wel verstonden. Vrijdag de 10de november ben ik overgeplaatst naar Spaarne gasthuis Haarlem zuid waar ik tot vandaag nog steeds lig. De nazorg en behulpzaamheid is hier op afdeling neurologie uitmuntend. Minder weergeven »
Marcel Roose
17 november 2023 11:11
Mijn moeder heeft ruim 2 maanden op oncologie gelegen. De liefdevolle verzorging was uitstekend. Ook wij als familie werden zeer goed opgevangen. Mijn moeder is helaas overleden. Het personeel krijgt van mij een dikke 10! Echt top!
Ingrid van Swieten
16 november 2023 08:08
Groot ziekenhuis maar hier zijn de routes naar de verschillende afdelingen goed aangegeven waardoor het erg overzichtelijk is en je snel op de juiste plek bent. De parkeergarage is eigenlijk te klein voor het aantal bezoekers, heb al een paar keer gehad dat hij vol was. In tegenstelling tot andere ziekenhuizen word je hier altijd wel op tijd geholpen (weinig... Meer weergeven »
Groot ziekenhuis maar hier zijn de routes naar de verschillende afdelingen goed aangegeven waardoor het erg overzichtelijk is en je snel op de juiste plek bent. De parkeergarage is eigenlijk te klein voor het aantal bezoekers, heb al een paar keer gehad dat hij vol was. In tegenstelling tot andere ziekenhuizen word je hier altijd wel op tijd geholpen (weinig wachttijd) wat ook fijn is. Minder weergeven »
K vanO
29 oktober 2023 18:06
Verschrikkelijk ziekenhuis. Mijn man van 30 heeft kanker en krijgt zijn kuur niet omdat hij in de wachtrij staat. Ook al meerdere keren gehad dat we uren moesten wachten tot hij eindelijk aan het infuus kon. Ook psychische zorg voor hem is ver te zoeken en ook voor mij als partner. De communicatie is ruk tussen de afdeling en ze zijn amper te bereiken. Helaa... Meer weergeven »
Verschrikkelijk ziekenhuis. Mijn man van 30 heeft kanker en krijgt zijn kuur niet omdat hij in de wachtrij staat. Ook al meerdere keren gehad dat we uren moesten wachten tot hij eindelijk aan het infuus kon. Ook psychische zorg voor hem is ver te zoeken en ook voor mij als partner. De communicatie is ruk tussen de afdeling en ze zijn amper te bereiken.
Helaas is hij niet uitbehandeld en lopen wij maar te wachten tot er beweging komt. Minder weergeven »
Danii Casanova
26 oktober 2023 17:05
Heel goed ziekenhuis.
Dr Hartgrink uitstekende chirurg.
Personeel van de wondpoli vriendelijk en hebben mij uitstekend geholpen.
Personeel op de OK heel zorgzaam.
Verpleegkundigen en artsen op chirurgie 1 ook heel vriendelijk.
Al met al echt top ziekenhuis, ook al lig ik liever niet in het ziekenhuis 😊
Nathalie
5 oktober 2023 19:07
3 weken op chirurgie 1 gelegen.
Goed verzorgd.
Op de OK zijn ze zo lief en stellen je op je gemak. Toppers!
Minpuntje die ik had is goed opgelost.
Ik ben er nog niet maar komt helemaal goed.
Dank voor de goede zorgen Jolanda de Groot van de wondpoli.
Nathalie
6 september 2023 07:07
Weet niet zo goed hoe of wat maar als je iemand met kanker maar vol blijft stoppen met tering zooi terwijl je ziet dat het niet vooruit gaat en toch door blijven pushen dat die die behandelingen maar moet blijven doen anders gaat die dood nou bedankt door die behandeling is die dood jullie maken meer kapot dan lief is en die ene enkeling die je red maak je d... Meer weergeven »
Weet niet zo goed hoe of wat maar als je iemand met kanker maar vol blijft stoppen met tering zooi terwijl je ziet dat het niet vooruit gaat en toch door blijven pushen dat die die behandelingen maar moet blijven doen anders gaat die dood nou bedankt door die behandeling is die dood jullie maken meer kapot dan lief is en die ene enkeling die je red maak je der 100 kapot ik wou dat me vader geluisterd had en gewoon mee was gegaan naar huis dan had die waarschijnlijk nog gewoon lekker op de bank gezeten me vader had kanker maar mankeerde voorderest niks na die o zo opgehemelde chemotherapie en stamceltherapie werkte ze nieren niet meer stonden ze darmen op klappen en werd die zieker en zieker hij bloede letterlijk en figuurlijk dood ik heb hem gezien dat doe je je ergste vijand nog niet aan maar jullie schijnbaar wel ik hoop uit de grond van me hart dat jullie het zelfde pad bewandelen als dat jullie me vader hebben aangedaan. En de kamers grote armoe stop lekker iemand weg in een hok waar een hond nog niet kan overleven de muizen wel want die kropen over de gordijnen heen moest midden in de nacht de bewaking komen om de muis te vangen ik heb nog zoveel meer maar ik laat het hier bij want word alleen maar bozer en bozer als ik aan deze afgelopen 2 jaar ellende nadenk die dit ziekenhuis heeft veroorzaakt. Minder weergeven »
Mike Anten
22 augustus 2023 21:09
Ik heb 3 weken op de verpleegafdeling van de cardiologie gelegen en heb een zeer fijne en goed ervaring gehad. Al het personeel was erg vriendelijk en maakte tijd voor me, met vriendelijke, bemoedigende of troostende woorden. Het is echt een TOPTEAM!!!
Els De vries
15 augustus 2023 14:02
Een paar dagen opgenomen geweest op de hartafdeling voor een kathether ablatie: bijzonder goede ervaringen !
Zonder uitzondering prettige, vriendelijke en zorgzame medewerkers.
Judith van Wendel de Joode
31 juli 2023 13:01
Afgelopen week op de transplantatie afdeling gelegen voor niertransplantatie (mijn tweede). Wat een topervaring hebben wij als gever en ontvanger hier ervaren. Niets is te veel, communicatie is goed en zeer vriendelijk. Een “aanrader”
kees hab
8 juli 2023 14:02
Afdeling KNO. Al meerdere jaren patiënt bij de afdeling. Naast dat het geweldige professionals zijn nemen ze altijd alle tijd voor je. Echt een verademing als ik het vergelijk met andere ziekenhuizen.
Otto Hoppe
21 juni 2023 08:08
Brutale verpleegster: Roos verpleegafdeling transplantatie afdeling. Mijn vader ligt doodziek op de transplantatie (centrum) afdeling. In het systeem sta ik als contactpersoon vermeld. Er is altijd gezegd dat ik kan bellen voor updates. Vandaag kreeg ik een zeer onbeschofte verpleegster aan de telefoon die zei dat ik niet meer kon bellen. Terwijl er door el... Meer weergeven »
Brutale verpleegster: Roos verpleegafdeling transplantatie afdeling.

Mijn vader ligt doodziek op de transplantatie (centrum) afdeling. In het systeem sta ik als contactpersoon vermeld. Er is altijd gezegd dat ik kan bellen voor updates. Vandaag kreeg ik een zeer onbeschofte verpleegster aan de telefoon die zei dat ik niet meer kon bellen. Terwijl er door elke verpleegster is gezegd dat ik altijd kan bellen. Op deze afdeling werken ze langs elkaar heen. De verpleegster Roos is onbeschoft en heeft totaal geen empathie. Volgens mij heeft ze geen zin om haar werk te doen. Letterlijk aso en maakt aannames dat ik gefrustreerd ben. Ik hoop dat ze blij met haar zelf is en haar verschrikkelijke gedrag. Minder weergeven »
selita sabajo
2 juni 2023 13:01
Afspraken sluiten goed op elkaar aan. Alleen jammer dat ziekenhuisafdelingen alleen routenummers hebben en geen namen van afdelingen met op welke verdieping ze zich bevinden.
Wilfred vd Plas
27 mei 2023 13:01
Als taxi kun je hier beter niet komen. Nergens een plek om te wachten op de klant of je moet fors betalen. Het enige ziekenhuis met deze belachelijke regeling.
P.
11 april 2023 12:12
We zijn hier pas geleden op de eerste hulp geweest. Mijn partner was gestruikeld en daardoor was zijn pink uit de kom geschoten en beschadigd. We hebben hier zeker 3 uur gezeten. Dan komt er iemand ontsmetten, hechten en gips zetten en verbinden, 1/2 uur later een spuitje, weer half uur laten antibiotica etc. Tussendoor zit je maar te kijken en gebeurt er he... Meer weergeven »
We zijn hier pas geleden op de eerste hulp geweest. Mijn partner was gestruikeld en daardoor was zijn pink uit de kom geschoten en beschadigd. We hebben hier zeker 3 uur gezeten. Dan komt er iemand ontsmetten, hechten en gips zetten en verbinden, 1/2 uur later een spuitje, weer half uur laten antibiotica etc. Tussendoor zit je maar te kijken en gebeurt er helemaal niets. Het loopt hier niet echt efficiënt door. Minder weergeven »
Arnoldus Storm
4 april 2023 07:07
Bij de arts, waar ik 1 x per jaar kom, kreeg ik genoeg tijd om mijn verhaal te doen en daarbij gaf de arts mij duidelijke antwoorden op mijn vragen. Zonder dat ik mij gehaast voelde omdat er andere patiĕnten wachten. Dat maak je tegenwoordig nog maar weinig mee bij een bezoek aan een arts.
A. Toekoen
17 februari 2023 11:11
Ik ken dit ziekenhuis nog heel goed uit de tijd voor de nieuwbouw, ik kwam er vaak. Over die nieuwbouw was ik meteen al vrij ontevreden, in zekere zin was die geplande vooruitgang juist een achteruitgang. Niet op hygiënisch vlak overigens of voor wat betreft het mortuarium (wat een drama was en bijna een ´respectloze troep´ zou mogen worden genoemd) of ook o... Meer weergeven »
Ik ken dit ziekenhuis nog heel goed uit de tijd voor de nieuwbouw, ik kwam er vaak. Over die nieuwbouw was ik meteen al vrij ontevreden, in zekere zin was die geplande vooruitgang juist een achteruitgang. Niet op hygiënisch vlak overigens of voor wat betreft het mortuarium (wat een drama was en bijna een ´respectloze troep´ zou mogen worden genoemd) of ook op het gebied van organisatiestructuur die met al die verschillende gebouwen voorheen, een structuur die ver onder de maat was. Nee, vooral voor wat betreft de persoonlijke aandacht en levendige natuurlijke omgeving is het huidige ziekenhuis een compleet drama. De patiënt die ziek is ontbreekt het vaak aan perspectief en het laatste dat je die patiënt zou moeten afnemen is het oog op de natuur, fluitende vogels, fazanten, hazen, die dieren liepen er voorheen allemaal in groten getale en de beplanting was indrukwekkend. Ook de frisse bries die door een geopend raam naar binnen kruipt en je lakens streelt is zoiets dat de patiënt ´optilt´ en hem mogelijkheden verschaft die ongekend zijn (letterlijk en figuurlijk), een omstandigheid waardoor hij mens blijft, ook ná zijn opname. In het huidige ziekenhuis komt de patiënt in een steriele volledig afgesloten omgeving terecht, luchtventilatie glijdt door stoffige buizen, er is geen enkel contact met weersveranderingen meer (er kan geen raam meer open) om over geluiden maar niet te spreken. Eigenlijk is dit een jaren 50 ziekenhuis qua stijl van bouw, alleen de vormgeving oogt van wat later. Over 30 jaar begrijpen we niet meer hoe we onze patiënten ooit zo onrespectvol konden wegstoppen in ´bunker´achtige gebouwen. Minder weergeven »
Niehland Reil
16 februari 2023 10:10
Super slecht ziekenhuis. Een uur lang gewacht op mijn afspraak terwijl de arts koffie aan het drinken is met collega’s.
Schande dat dit zorg genoemd mag worden. Je komt niet voor je plezier naar het ziekenhuis. Kansloos dit. Drink nog wat koffie mevrouw… neem je tijd. 👋🏻
Ina E.
13 januari 2023 10:10
Vorige maand bevallen van een prachtige zoon in het geboortehuis. Hele fijne kamer met eigen badkamer, koelkastje, slaapbank etc. Personeel was heel vriendelijk en behulpzaam. Bevalling verliep niet heel soepel, maar het personeel maakte het toch wel draaglijk. Bedankt voor alles!
Amanda de Jong
6 december 2022 18:06
Schrijf een review
Heb je een vraag of is er iets niet juist? Neem contact op